09-10-11

dag 1 en 2 station 23

http://static.skynetblogs.be/media/173530/3551990423.JPGhttp://static.skynetblogs.be/media/173530/896681670.JPGhttp://static.skynetblogs.be/media/173530/1343585664.JPG

De eerste twee dagen op station 23 zijn voorbij en ik kijk terug op verschillende uitrukken en een prima en gastvrije kennismaking met de shifts. In het kort zo'n beetje het volgende beleefd:
Afwisselend meegereden met de engine en de rescue voor de vele medical calls en met de district chief voor een kennismaking met het gebied van station 23, bezoek diverse andere stations en calls. Zo hebben we oude dames die op straat of in huis waren gevallen naar het hospitaal gebracht of zelfs in hun eigen bed gelegd. In een invalidenbus was een vrouw buiten bewustzijn geraakt en in de rescue is geprobeerd haar te stabiliseren met infuus, AED, intubatie, enz. Met spoed naar het traumacentrum! Een kerel die het nodig vond een mes in zijn eigen buik te steken lag al in de rescue toen ik met de dc aankwam. In het donker pikte de Trauma Hawk hem op, om 12 minuten eerder in het traumacentrum te zijn. Kosten rond 14.000
dollar voor die vlucht, zal waarschijnlijk nooit betaald worden. Verder een paar kleinere verkeersongevallen. Zaterdagochtend werd een voetganger door een auto omver gereden. Toen de Trauma Hawk aankwam was de man overleden. Toch is hij nog naar de heli gebracht, onderwijl CPR proberend. Hij heeft het niet gehaald, horen we later. Een rij bomen in brand nabij schuurtjes en huizen ontstond door een door de wind gebroken powerline die sluiting maakte op een andere, brand tot gevolg. Slepen door tuinen met de preconnect dus.
Vanmorgen een interessant gesprek met de nieuwe dc gehad over opschaling, incidentmanagement, commandostructuren en zo. Leerzaam en grappig te concluderen dat er veel overeenkomsten tussen onze systemen zijn.
Tot zover het nieuws van Henri op Station 23.





16:22 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

De commentaren zijn gesloten.