14-10-11

nog een blog berichtje uit station 19

Nog een laatste berichtje uit 19
 
De dagen zijn voorbij gevlogen en er is een speciale band ontstaan met alle ploegen van station 19.
Als afscheid had men een taart laten maken met hun logo erop en "farewell Eric".
Geweldig
 
Bedankt iedereen van station 19 voor de leuke tijd en hou het veilig
 
Eric

http://static.skynetblogs.be/media/173530/375565641.jpg

PA140019.jpg



 
 
Last message from station 19
 
The days flown by and a special
relationship has been growing with de shifts of station 19

As a farewell they had a cake made with their logo and "farewell Eric" on top off it.
Great
 
Thanks every one from station 19 for having a good time and stay safe
 
Eric
 




02:22 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (2) | |  Facebook | Permalink |

13-10-11

Maint

http://static.skynetblogs.be/media/173530/1635154566.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/173530/500234251.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/173530/4075642347.jpg

DSC02951.JPG

DSCN4022.JPG

DSCN4024.JPG

DSCN4027.JPG

16:56 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

Maintenance thanks

http://static.skynetblogs.be/media/173530/2607169918.jpg

after the tour we got some stickers and patches, great soevenirs for home.

16:56 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

Maintence shop

http://static.skynetblogs.be/media/173530/2776373782.jpg
onderhoud van de voertuigen gebeurt hier door eigen personeel, die 24/24 beschikbaar zijn.

 

 

 

 

 

 

 

16:22 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

Bezoek support services

http://static.skynetblogs.be/media/173530/3015589112.jpg

Briefing at the maintenance division, the support services that keep the department supplied with all needs, keeping maar than 8000 different kinds of pieces in stock and ready for use

16:00 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

Laatste dag op Station 30


Eens kijken, we waren maandagnamiddag toen ik hier de laatste keer iets heb geschreven...

De dag was kalm. Amper twee oproepen, dat beloofde voor de nacht...en we hebben het geweten ook! Zo maar eventjes 5 oproepen na middernacht, evenwel niks speciaals of noemenswaardigs.

 

Het was dus kort dag dinsdag. Dinsdag werd de dag gevuld met een bezoek aan de Traumahawk, het 911 center en de brandweerschool, hier al uitvoerig besproken op de blog. Het was rond 17h00 toen iedereen teruggebracht werd naar de respectievelijke posten.

Ik bracht de nacht niet door in de kazerne... Dankzij Chief Anderson, de Chief die verantwoordelijk is voor de Special Operations, kon ik een nachtje meedraaien op de heli van de politie. Een zeer interessant bezoek!

Ik kreeg eerst een rondleiding van de post welke op de luchthaven gevestigd is, net naast de gebouwen van de Traumahawk. Daarna wat uitleg over de toestellen en ik kreeg ook een veiligheidsbriefing. Na de gewone briefing kreeg ik dan mijn helm, uitgerust met NVG's en al en gingen we de lucht in. We deden een patrouillevlucht van zo'n twee uur en tijdens deze vlucht werd tweemaal onze bijstand gevraagd. De eerste keer was voor een geplande arrestatie met het SWAT-team, de tweede keer was het voor een inbraak.

Na de vlucht kreeg ik nog een filmpje te zien over de dienst en de werking ervan. Niet veel later ging de scramble-bel en begon iedereen te lopen. De heli werd opgestart en 4 minuten later hingen we in de lucht, op weg naar een achtervolging. Om 05h00 's ochtends ben ik dan uiteindelijk terug naar de station gereden om nog een uurtje slaap te pakken alvorens me klaar te maken voor de nieuwe dag.

 

Gisteren was het dus die nieuwe dag, met een bezoek aan de Fire Chief, de luchthavenbrandweer en Station 73 nabij Lake Okeechobee.

Gisterenavond, toen ik terug was in de kazerne, was ik net op tijd voor het avondmaal welke direct gevolgd werd door een trauma op het footballfield. Het is nu 06h30 en we zijn net terug van de volgende oproep dus het was al bij al een goeie nacht.

 

De laatste dag bij de brandweer van Palm Beach County gaat hier in. Tijdens de voormiddag staat er wederom bezoeken op het programma, ditmaal gaan we naar de logistieke afdeling van de brandweer, een uniform shop en de burelen van de Union. Deze middag staat er ook nog een recreatieve activiteit op het programma maar ik zal terug naar m'n station gaan om de laatste middag, avond en nacht door te brengen.

Ik zal mijn koksmuts al opzetten!

 


12:56 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

The airboat ride

in de namiddag kregen we een rit aangeboden op de airboat van Battalion 7.

Dit is een gebied dat landinwaarts ligt, midden in de suikerrietvelden.

Het hele gebied, kilimeters ver, en meer dan een uur rijden van het hoofdkwartier ligt ook aan de rand van het okechobee meer en is heel populair bij de mensen die er gaan kamperen. De brandweerdienst heeft dus ook een eigen airboat om tussen te komen waar nodig.

enkel beelden :

IMG_8856.JPG

IMG_8858.JPG

IMG_8859.JPG

De eerste ploeg vertrekt en meld ons later dat door een technische panne de volgende ploeg niet meer kan vertrekken, dus einde van het airboat verhaal. Toch zijn we blij om ook deze streek gezien te hebben.

IMG_8860.JPG

IMG_8862.JPG

IMG_8864.JPG

IMG_8861.JPG

 

05:46 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |

12-10-11

PBCFR Photograph

 

Belgian_Firefighters.jpg

Belgian Fireobservers with Chief Jerauld and Chief Peters

IMG_8813.JPG

IMG_8816.JPG

19:48 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (0) | |  Facebook | Permalink |